Időrabló marketing

Alcím

295_003

Te is ültél már ötlettelenül és bosszúsan egy Facebook poszt előtt? Azzal az érzéssel, hogy most ki kell facsarni magadból valami tuti szöveget. És mindezt miért? Hogy lássa 50-60 ember az 1200 követőből? (A mi stúdiónknál ezek a számok.) Szélmalomharc az egész.

Te is elvesztegetett időnek éled meg azt, amit a marketingre kell fordítani? Nem csoda!

Jógaoktatóként nem arra szerződtünk, hogy kitanuljuk a marketinges szakmát.

Viszont kénytelenek vagyunk használni.

A csoportok szervezésének velejárója, hogy hozzá kell nyúlnunk a technikához. Keveseknek adatik meg 2024-ben, hogy teljesen offline működjenek. Én személy szerint ilyenről nem is tudok. 80 év feletti oktatóim körül is ott van a segítség.

Elkerülhetetlen, hogy Facebookon, Messengerben vagy e-mailben kommunikálj. Viszont van egy jó hírem! Amint ezeket a saját ízlésed szerint állítod csatasorba, a velük töltött időd is hatékonyan fog elrepülni.

„Nekem a legnagyobb kihívást mindig a Facebook posztok jelentették."

Valahogy soha nem álltam rá. Sokszor akár 1 órát is eltöltöttem 1-1 poszt megírásával. Ki akartam magamból csikarni valami szuper szöveget. Mintha lehetne parancsra kreatívnak lenni. Ráadásul a szövegírás után képet is kell hozzá keresni…
És mindezt miért? Hogy 50-100 ember lássa? Mindezt egy 1000+ fős oldalon.

Sok hűhó semmiért. Teljesen lelombozó. Pár hét után fel is adtam…

Szabadulj meg az időrabló tevékenységektől!

Az időigényes marketing gyökere

Az elmúlt években rájöttem néhány igazságra. Azért időrabló, mert

1.   nem tudjuk mit csinálunk,

2.   nem tudom hogyan csináljam,

3.   nem látom megtérülni a ráfordított időt.

1.   Amíg nincs meg saját marketing stratégiám, addig lesznek vakvágányok. Ezek idegesítőek, hiszen a drága időm veszik el. Másrészről segítenek abban, hogy letisztuljon a saját utam.

Egyszerű példa a fenti. Nálam a Facebook posztolás nem működik. Nem én vagyok. Ellenben az e-mailezés sokkal jobban megy.

2.   Online marketinget tanulni, ugyan olyan mint bármi mást.

Az elején benáztam, de gyakorlással, egyre ügyesebbé váltam benne. A maratonfutó is bukdácsolva indult el az útján.
„Az első jógaóráimon folyamatosan bele hibáztam a relaxáció vezetésébe. 5 évvel később, pedig 3 különböző begyakorolt szövegem van.”

3.   Az idő a legértékesebb dolog az életemben. Igyekszem tudatosan eltölteni, mellőzve az értelmetlen és értéktelen tevékenységeket. És az online marketing is ilyen volt a számomra. A jóga gyakorláshoz hasonlóan, itt is szükség van a kitartásra. Nem várhatok azonnali eredményeket.

Amikor ezen a 3 ponton már tetemes tapasztalatot szereztél, akkor a marketing a barátoddá válik.

1.   Hiszen pontosan tudod, hogy mit kell csinálni.

2.   Haladóssá lesz, mert rutinod van benne.

3.   Pontosan látod, hogy ez neked miért éri meg.

Az időhatékony marketing

Ha a fenti 3 pont összeáll, akkor hirtelen gördülékennyé válnak a dolgok. A kihívások teendőkké válnak, és ez az egész jól beépül a rutinunkba.

Viszont nem szabad azt a hiú ábrándot kergetni, hogy ez egy szempillantás alatt megtörténik. Anélkül, hogy mi magunk beletennénk a drága időnket. De ez az idő megtérül! Előre lépünk általa emberileg, és anyagilag.

Hoztam neked 3 segítséget, amiket azonnal fel tudsz használni:

#1 Számolj le a vadhajtásokkal és önts tiszta vizet a pohárba.

Megvizsgálva a vállalkozásod kiderülhet, hogy neked teljesen felesleges az online marketing! Semmi nem szívja le jobban az ember energiáit, mint a hasraütésre csinált dolgok.

#2 Határozd meg, hogy mennyi időt szánsz rá egy héten. Ezt viszont vasald is be magadon.

Mindannyian egyediek vagyunk. Van aki 2 gyerek és főállás mellett oktat. Van aki vállalkozó jógaoktatóként teljes mértékben ebből keresi meg a kenyerét. Fontos, hogy annyi időt fordíts erre, amennyit jó szívvel rá tudsz áldozni. Így nem fogod elvesztegetett időnek érezni.

#3 Jelölj ki egy dedikált időpontot a hetedben, amikor a gyakorló köröd megtartásával és növelésével foglalkozol.
Ahogy fentebb írtam, idő kell, hogy megtaláld a saját utad. Ha rendszeresen foglalkozol vele, akkor időről időre visszatekintve érezni fogod a haladást.

„Nekem ebben a legnagyobb tanulságot az e-mail lista építés hozta. Szinte sajnálatra méltó volt, az amikor még csak 20-30 e-mail címem volt. De a sok kicsi sokra megy, 3 évvel később már 250 címmel büszkélkedhetek, akik közül több mint 150-en hétről hétre megnyitják az üzeneteim. Ezzel elértük, hogy hangfürdőink folyamatos teltházzal mennek.

A rendszeresen befektetett munka megtérül.”

Mennyi időt érdemes a marketingre fordítani?

A kérdés jogos, de nincs rá általános válasz. Mindenkinek magának kell kitapasztalni. Viszont nem érdemes egyedül nekivágni.

Tapasztalatból tudjuk, hogy egy jó oktató kezei alatt gyorsabb és gyorsabban és hatékonyabb a fejlődés. A marketingben sincs ez másképp.

A tanácsom, hogy minden héten foglalkozz legalább 1 órát a gyakorlóid megtartásával és bővítésével. A befektetett munka biztosan meghozza a gyümölcsét.